Vragen algemeen
Zijn jullie open tijdens de bouwvak?
Ja, wij zijn tijdens de bouwvak geopend en leveren ook dan containers in ons hele werkgebied.
Ik heb een zelfstandig klusbedrijf. Kan ik dan bestellen in de webshop?
Ja, dat kan. GP Groot levert containers en grondsoorten aan zowel bedrijven als particulieren.
Wilt u regelmatig afzetcontainers huren voor uw bedrijf? Dan heeft u ook de mogelijkheid om klant te worden bij GP Groot. Wilt u meer informatie of klant worden bij GP Groot stuur dan een e-mail naar verkoop@gpgroot.nl . Wilt u het liever direct geregeld hebben, bel dan (op werkdagen tussen 07.00 en 17.00 uur) naar 088 - 472 40 07.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Op de pagina https://webshop.gpgroot.nl/wachtwoord-vergeten kunt u een nieuw wachtwoord instellen.
Hoe kan ik de klantenservice bereiken?
U kunt onze klantenservice op werkdagen tussen 07:00 en 17:00 telefonisch bereiken via het telefoonnummer 088 - 472 12 34.
U kunt ons ook een bericht sturen via de chat (door beneden op de rode chat balk te klikken) of mailen via containers@gpgroot.nl.
Vragen over container huren
Wanneer wordt de container geleverd?
Op de geplande dag leveren wij tussen 07.00 en 17.00 uur.
Ik wil mijn container laten ophalen of wisselen
Via uw webshop account kunt u een retour of wissel van uw container aanvragen.
Let op: wanneer u een volle container heeft staan die opgehaald moet worden en u een nieuwe, lege container wilt bestellen, ga dan naar uw account om een 'wissel' aan te vragen. Als u alleen een nieuwe container besteld en geen 'wissel', wordt de volle container niet automatisch meegenomen.
Ik heb een container besteld voor de verkeerde afvalsoort
U kunt een e-mail met uw contactgegevens, bestelnummer, onjuiste en juiste afvalstroom sturen naar containers@gpgroot.nl. Wij zorgen voor het omzetten van de gegevens in ons systeem. Tevens ontvangt u een (aanvullende) credit- of debet factuur.
Ik heb de verkeerde maat container besteld
U kunt een e-mail met uw contactgegevens, bestelnummer, onjuiste en juiste containertype sturen naar containers@gpgroot.nl. Wij zorgen voor het omzetten van de gegevens in ons systeem. Tevens ontvangt u een (aanvullende) credit- of debet factuur.
Ik wil graag aanvullende informatie doorgeven voor de opdracht
Dit kunt u doen door een e-mail met uw contactgegevens, bestelnummer en informatie te sturen naar containers@gpgroot.nl.
Ik wil een container bestellen en grond geleverd krijgen. Kan ik dan korting krijgen?
Nee, onze prijzen zijn al gebaseerd op gecombineerd transport.
Ik wil graag een tijd afspreken
Dit is helaas niet mogelijk. De route wordt bepaald aan de hand van de verschillende locaties waar wij containers moeten leveren.
Hoe lang mag een container blijven staan?
Wij komen de container ophalen wanneer u klaar bent met uw klus of verbouwing en de container via uw account heeft aangemeld voor retour.
U mag de container maximaal 8 weken laten staan.
Indien de container vervolgens wordt gewisseld voor een nieuwe container mag u de nieuwe container weer 8 weken gebruiken.
Indien u de container langer dan 8 weken wilt laten staan is dat alleen mogelijk tegen betaling van huur, de kosten hiervan zijn:
Containertype | Inclusief BTW |
3m³ container | €1,51 per werkdag |
6m³ container | €2,12 per werkdag
|
10m³ container open | €3,03 per werkdag |
10m³ container gesloten | €3,67 per werkdag |
Bovenstaande tarieven zijn per werkdag en inclusief 21% BTW.
De kosten voor de huur worden d.m.v. een aanvullende factuur naar u doorberekend, welke u via IDEAL dient te betalen.
Kan ik als particulier ook een container huren?
Dat kan zeker! De containers in de webshop zijn voor zowel zakelijke als particuliere klanten in Noord- en Zuid-Holland.
Kan ik als bedrijf ook een container huren?
Dat kan zeker! De containers in de webshop zijn voor zowel zakelijke als particuliere klanten in Noord- en Zuid-Holland.
Wilt u regelmatig afzetcontainers huren voor uw bedrijf? Dan heeft u ook de mogelijkheid om klant te worden bij GP Groot. Wilt u meer informatie of klant worden bij GP Groot stuur dan een e-mail naar verkoop@gpgroot.nl. Wilt u het liever direct geregeld hebben, bel dan (op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur) naar 088 - 472 12 30.
Bent u op zoek naar een rolcontainer die op frequentie wordt geleegd voor bedrijfsafval of een andere afvalstroom? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan via www.gpgroot.nl/offerte.
Wat is de levertijd van een container?
Afhankelijk van de drukte streven wij er naar dat de container de eerstvolgende werkdag bij u geplaatst wordt.
Heb ik een vergunning nodig voor de container?
Binnen enkele gemeenten is er een vergunning nodig voor het plaatsen van een afvalcontainer op de openbare weg. Daarnaast is het in enkele gemeenten verplicht om een gesloten container te plaatsen wanneer dit in het centrum is.
U bent zelf verantwoordelijk voor het controleren of dit binnen uw gemeente geldt en u dient deze vergunning zelf aan te vragen.
Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen van de container?
Nee, dit is niet per se noodzakelijk. Wel is het in sommige gevallen gemakkelijk. U kunt immers in overleg met de chauffeur precies aangeven waar u de container wilt hebben. Mocht u de container op het trottoir geplaatst willen hebben, zult u bij de chauffeur een vrijwaring aansprakelijkheid moeten tekenen. Hiervoor dient u wel aanwezig te zijn tijdens het moment van afleveren van de container. De container wordt altijd op onderstaande manier geplaatst. Indien u wenst de container andersom te laten plaatsen, zitten hier extra kosten aan verbonden, deze kosten bedragen €27,50. Bij het andersom neerzetten van de container moet u dit minimaal één dag voor de levering via de mail (containers@gpgroot.nl) aan ons doorgeven.
Tip: U kunt in het bestelproces aanvinken of de chauffeur u van te voren even belt. Wanneer u dit aangeeft belt de chauffeur u op de dag van levering met meer informatie. Indien u geen opmerking heeft doorgegeven aan de chauffeur zal hij of zij de container naar eigen inzicht plaatsen.
Waarom mag de container maar tot 20 cm boven de rand gevuld worden?
Deze regel is voor de veiligheid tijdens vervoer. Wij vinden dit erg belangrijk, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er loze rit kosten in rekening gebracht.
Wij vragen u daarom om een container niet hoger dan 20 cm boven de rand van de container te vullen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport.
De kosten voor een loze rit bedragen €89,00 incl. btw.
Leveren jullie ook op zaterdag?
Wij plaatsen geen containers op zaterdag. Wanneer u de container in het weekend nodig heeft raden wij u aan om de container op vrijdag te laten leveren zodat u op zaterdag meteen aan de slag kunt.
Welke afvalsoort mag ik in de container deponeren?
Op de pagina webshop.gpgroot.nl/afvalcontainer-huren ziet u per afvalstroom wat hier onder valt.
Heeft u achteraf gezien toch ander afval in uw container gedeponeerd dan dat u heeft besteld? Dan ontvangt u een aanvullende factuur voor de waarde van de andere afvalstroom. Let op: De gehele inhoud van de container wordt in dit geval gemuteerd naar de andere, nieuwe afvalsoort en ook berekend als zijnde deze nieuwe afvalsoort. Vaak wordt deze nieuwe afvalsoort bouw- en sloopafval.
Twijfelt u over welke container u het beste kunt huren? Maak dan gebruik van onze chat of neem telefonisch contact met ons op via: 088 - 472 12 34.
Hoe voorkom ik dat derden afval in mijn container gooien?
Op het moment dat wij de container bij u geplaatst hebben, bent u verantwoordelijk voor de container en dus ook de inhoud. Zorg ervoor dat anderen geen gebruik maken van uw container. U kunt dit doen door bijvoorbeeld een afdekzeil te gebruiken. Deze kunt u zelf aanschaffen bij de bouwmarkt. Dit afdekzeil dient u wel te verwijderen voordat wij de container weer komen ophalen. Indien u dat niet doet, wordt de container inclusief afdekzeil meegenomen.
Waarom mag er maar 25% puin in een 10m³ container voor Bouw- en Sloop Afval?
In een 10m³ container voor bouw- en sloop afval mag maximaal 25% aan schoon puin (steenachtig materiaal). Hiermee voorkomen we dat de container te zwaar wordt. Tot 25% puin kan onze vrachtwagen de container nog tillen en zonder problemen meenemen. Ook voorkomen we hiermee dat de (te) zware container de ondergrond beschadigd.
Welke maat container heb ik nodig?
Voor een juiste berekening van de hoeveelheid afval en de benodigde container dient u er rekening mee te houden dat bij het stapelen altijd ruimte tussen de materialen ontstaat, zodoende rekenen wij met lucht. U kunt gebruik maken van de formule: LXBXHX1,5 Lucht.
(Let op: bij het bestellen van een container voor grond (schoon) kunt u de factor 1,5 weg laten)
Voorbeeld:
Oppervlakte van uw tuin is 5 x 8 meter. U wilt stenen laten afvoeren waarvan de dikte 10 cm = 0.10 meter is.
Berekening in meters is dan: 5 meter X 8 meter (=40m2) X 0,10 meter (=4m³) X 1,5 (Lucht) is 6m³.
U heeft in dit geval een 6m³ container nodig.
Vragen over Big Bag huren
Ik wil mijn Big Bag laten ophalen of wisselen
Via uw webshop account kunt u een retour of wissel van uw Big Bag aanvragen.
Waar moet ik de Big Bag neerzetten?
Plaats de Big Bag binnen 2 meter vanaf de openbare weg zonder dat er (grote) obstakels tussen de weg en de Big Bag staan. Wij halen de Big Bag op met een kraanwagen dus er moet voldoende vrije ruimte zijn om de Big Bag op te hijsen.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Lees ook "vragen over container huren" voor aanvullende informatie.
Wanneer wordt de Big Bag geleverd?
De Big Bag wordt binnen 2 werkdagen per pakketpost aan u verzonden.
Hoe lang duurt het voordat mij Big Bag wordt opgehaald
Nadat u via de webshop de Big Big heeft aangemeld voor ophalen streven wij er naar deze binnen 3 werkdagen af te voeren.
Kan ik de Big Bag aan iedere straat zetten?
Uw straat moet breed genoeg zijn om de Big Bag met onze vrachtauto te kunnen ophalen (minimaal 4 meter).
Vragen over grond leveren
Hoe wordt de bestelde grond geleverd?
Wanneer u de bestelde grond los heeft besteld wordt deze geleverd in een container. Deze container nemen we nadat we het product bij u gestort hebben mee terug. Wanneer u de bestelde grond in Bigbag heeft besteld, wordt de grond geleverd in de Bigbag(s) en deze blijven dus ook achter.
Wanneer wordt mijn bestelde grond geleverd?
Hier kunnen wij, op de geplande dag na, geen antwoord op geven.
Vragen over betalen
Hoe kan ik betalen?
In de webshop kunt u eenvoudig betalen met IDEAL. Andere betaalmethoden (waaronder contant betalen) zijn niet mogelijk.
Mijn betaling is mislukt. Wat nu?
Het kan voorkomen dat uw betaling is mislukt. U krijgt dan automatisch bericht per e-mail met daarin een link om de betaling alsnog te voldoen.